
З 1 червня 2017 року набули чинності деякі положення закону від 7 квітня 2017 року про внесення змін в закон про працевлаштування тимчасових працівників, а також в деякі інші закони. Зміни стосуються як прав тимчасових працівників, так і функціонування агентств по працевлаштуванню (agencji zatrudnienia) і агентств тимчасової роботи (agencji pracy tymczasowej) – далі – «агентств».
За законом агентство працевлаштовує тимчасових працівників у себе (тобто платить їм зарплату), делегує їх роботодавцю-користувачеві (pracodawca-użytkownik) і несе відповідальність за працівника під час його перебування у Польщі.
Нові правила забезпечують поліпшення умов праці тимчасових працівників, збільшуючи як захист клієнтів агентства, так і юридичну безпеку роботодавців-користувачів. Однак для агентств зайнятості з’являється багато нових проблем і обов’язків.
Положення цього закону повинні підвищити ефективність перевірок, проведених Державною Інспекцією Праці. Всі зміни повинні сприяти підвищенню стандартів тимчасової роботи.
Вводиться 18-місячний ліміт тимчасової роботи, що виконується протягом 36 послідовних календарних місяців, як у відношенні агентства, так і роботодавця-користувача. Обмеження діє незалежно від того, відбувається направлення працівника роботодавцю від одного чи від декількох агентств. Це допоможе уникнути появи агентств, що створюються тільки для того, щоб одного і того ж тимчасового працівника можна було багаторазово направляти на конкретного роботодавця.
Дане обмеження стосуватиметься також виконання тимчасової роботи на підставі договорів цивільного права (umowa zlecenia, umowa o dzieło), а також у разі, якщо робота виконується по черзі на підставі трудового договору та договору цивільного права.
Закон зобов’язує агентства надавати працівникові актуальні на даний момент контактні дані агентства, а також інформувати його про будь-які зміни таких даних. Це полегшить працівникам прямий контакт з агентством, наприклад, у разі необхідності вирішення поточних проблем, що стосуються виконуваної ними роботи. Раніше такий контакт з агентством був затруднений, так як працівник із-за специфіки тимчасової роботи підтримував контакт з роботодавцем-користувачем.
Роботодавець-користувач зобов’язаний подавати агентству для ознайомлення зміст внутрішніх правил оплати праці, а також інформацію про зміни цих правил. Це дозволить агентству встановлювати заробітну плату, не дискримінуючу тимчасового працівника.
Розширено каталог порушень щодо недотримання положень закону агентствами та роботодавцями-користувачами. Особливо це стосується недотримання обмежень на тимчасову роботу та надання роботи, яка не може бути виконана працівником. У таких випадках інспектор праці буде державним обвинувачем і зможе накладати штраф до 2 тис. злотих, а в разі повторення — до 5 тис. злотих.
У той же час суд зможе накладати штрафи на такому ж рівні, який був передбачений у трудовому Кодексі, тобто від 1 тис. до 30 тис. злотих.
Зміни в роботі агентств зайнятості
1. Введені два типи агентств:
- надають тимчасову роботу;
- надають посередницькі послуги з працевлаштування, консультації з питань кадрів та профорієнтації.
Обидва види агентств отримують різні сертифікати.
2. Для виконання діяльності в сфері тимчасової роботи завжди вимагається отримання сертифіката маршала воєводства (також у разі надання тимчасової роботи іноземними агентствами з країн ЄС).
3. Введена обов’язокова сертифікація послуги направлення на роботу іноземців, а також нові правила надання цієї послуги.
Агентства повинні будуть, зокрема:
- укладати з іноземним працівником письмовий договір,
- інформувати працівника і підприємство, на яке він прямує, про правила перебування і роботи іноземців у Польщі,
- вести перелік підприємств, на які спрямовані іноземні працівники,
- вести перелік іноземних працівників, направлених на роботу.
4. Розширені підстави для виключення з реєстру агенцій по працевлаштуванню для порушників (наприклад, не надали інформації про діяльність агентства або порушили положення про приміщення, у якому надаються послуги).
5. Маршалу воєводства надана можливість щоквартальної перевірки сплати внесків на соціальне страхування за працівників, працевлаштованих в агентстві.
6. Відновлена обов’язкова наявність у агентства зайнятості приміщення, призначеного для надання послуг.
Виникло питання?
Хочете дізнатися більше або отримати консультацію?